Draslík a jeho význam

Vplyv draslíka na srdce 

Draslík je dôležitý pri prevencii srdcových infarktov a pôsobí aj proti mozgovým príhodám.

Pôsobenie draslíka na krvný tlak

Ak máte vysoký krvný tlak, tak to môže byť spôsobené nízkou hladinou draslíka. Draslík rozťahuje cievy, čím znižuje krvný tlak. Pokiaľ konzumujete dostatok zeleniny a ovocia bohatých na draslík, tak máte nižší krvný tlak.

Pomoc proti svalovke

Ľudia, ktorí mávajú svalové kŕče, mali by užívať doplnky s draslíkom.

Odstránenie stresu 

Na odstránenie stresu je vhodné menej soliť a konzumovať pokrmy so zvýšeným obsahom draslíka.

Zníženie únavy

Ak pociťujete únavu a podráždenosť, tak vám pomôže dostatočný príjem draslíka

Ďalší význam tohto minerálu

  • pomáha znášať vysoké klimatické teploty
  • zabraňuje nadmerným stratám vápnika močom, čím zamedzuje tvorbu obličkových kameňov
  • je prirodzeným diuretikom, pomáha z tela odstraňovať škodlivé látky a toxické splodiny metabolizmu
  • uľahčuje liečbu alergických stavov
  • pomáha pri liečbe cukrovky, stimuluje vylučovanie inzulínu
  • prospieva nervovým bunkám

Strata draslíka

Veľký príjem sodíka z kuchynskej soli spôsobuje stratu draslíka. Draslík sa z organizmu vylučuje aj po konzumácii kávy, alkoholu, cukru, sladkostí a nadbytku živočíšnych bielkovín. Obsah draslíka v krvi znižujú aj vysoké dávky horčíka.

Ako zistíte nedostatok draslíka ?

  • mravčenie v končatinách
  • svalovú slabosť
  • hučanie v ušiach 
  • nepravidelný pulz 
  • nevoľnosť a vracanie 

Ak nízka hladina draslíka trvá dlhší čas, môže byť príčinou srdcového zlyhania, ochorenia čriev a extrémneho poklesu krvného tlaku.

Ako sa prejavuje nadbytok draslíka ?

  • šumenie v ušiach,
  • halucinácie a zmätenosť 
  • svalová únava  
  • nepravidelná činnosť srdca 
  • u ľudí s chorými obličkami sa draslík hromadí, čo môže spôsobiť narušenie nervov a srdca.

Kde sa bežne nachádza draslík v strave ?

  • celozrnná a sójová múka
  • obilniny a výrobky z nich
  • strukoviny 
  • zelenina, najmä petržlen, špenát, karfiol, rajčiaky
  • ovocie, najmä sušené marhule, ríbezle, citrusové plody, žltý melón, banány
  • teľacie mäso 
  • vajce
  • šampiňóny 
  • vlašské orechy 
  • ovsené vločky 
  • arašidy 
  • jogurt
Dajte o nás vedieť svojim priateľom.
  • Dátum pridania: 2014-11-13 17:21:28
  • Autor: GymMaster
  • Zdroj: GymMaster

Reklama na GymMaster.sk

Prostredníctvom reklamy na GymMaster.sk máte možnosť rýchlo a efektívne propagovať svoje podnikanie, značku alebo produkt.

Dozvedieť sa viac